نخ دوخت (قسمت چهارم)

نخ دوخت

نخ دوخت

در مقالات گذشته (قسمت اول و دوم) درباره نخ دوخت، خصوصیات و نحوه بازرسی آن صحبت شد و در قسمت سوم، سه گام اصلی جهت انتخاب نخ دوخت آورده شده است.

در ادامه به سه گام باقیمانده از شش گام اصلی جهت انتخاب نخ دوخت پرداخته می شود:

گام چهارم- انتخاب نخ دوخت با در نظر گرفتن رنگ درست.

وقتی تصمیم گرفتید که چه نوع نخ با چه استحکامی برای پروژه شما مناسب است، باید رنگ موردنظر را نیز تطبیق دهید. داشتن کالیته رنگی  وتست رنگ روی پارچه اهمیت دارد، در این صورت چنانچه تطابق رنگی موردنظر صورت نگرفت میتوان از شیدهای دیگر رنگی بهره برد.

گام پنجم- درباره دستورالعمل دوخت مطالعه کرده و مشورت نمائید.

بسیار مهم است که دستورالعمل هر الگوی دوخت یا پروژه گلدوزی را از ابتدا تا انتها مرور نموده و مورد بررسی دقیق قرار دهید. الگو و یا دستورالعمل دوخت به شما توصیه هایی راجع به نوع نخ دوخت ارائه می دهد. اینکه سعی کنید دقیقا از همین توصیه نگارش شده در دستورالعمل ها بهره ببرید، یا حتی الامکان نزدیک ترین حالت موجود، می تواند ضامن بهترین خروجی در پروژه های شما باشد. وقتی تجربه شما بیشتر باشد، میتوانید با دیدن نیازهای پروژه به سرعت نخ دوخت مناسب را تشخیص داده و برای پروژه تامین کنید.

گام ششم- نخ های با کیفیت بخرید.

نخ ارزان، نخ ارزان است و دوام مناسبی ندارد. نخ با کیفیت هزینه بیشتری دارد اما قطعا این هزینه ضامن پایداری و کیفیت کار است. این مسئله به ویژه در پروژه هایی که بلند مدت هستند و یا نتایج آن محصولاتی با دوره عمر طولانی تری است، قابل توجه تر است. نخ با کیفیت علاوه بر موارد ذکر شده، فرایند بخیه زنی یا دوخت را آسان تر و لذت بخش تر می کند، به خصوص در طرح های گلدوزی این مسئله بیشتر دیده می شود.

جهت مطالعه سایر مقالات مرتبط با نخ دوخت از لینک های زیر استفاده نمایید.

سایت ایران­یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/0rk8

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *