پارچه های حلقوی و کاربرد آن در منسوجات پزشکی

پارچه های حلقوی و کاربرد آن در منسوجات پزشکی

پارچه های حلقوی به دلیل داشتن ویژگی های همچون بافت سریع و آسان و انطباق پذیری بسیار بالا مطابق با فرم نهایی محصول مورد نیاز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در سراسر جهان از این تولیدات برای مصارفی همچون لباس زیر و رو، منسوجات پزشکی و فنی، منسوجات خانگی و … استفاده میشود.

از جمله موارد استفاده این نوع پارچه ها در مختلف پزشکی از جمله پوست، رباط، رگ مثانه دریچه های ائورت قلب، نای، نخ بخیه و کاشت مورد استفاده قرار میگیرد. منسوجات تولید شده به منظور استفاده در زمینه پزشکی باید از نظر استحکام، انعطاف پذیری، دوام و پایداری دقیقا مطابق با مشخصات مورد نیاز باشد.

در این مقاله به چند مورد از این منسوجات اشاره شده است.

مش فتق:

استفاده از مش برای درمان فتق شکم  امروزه در سراسر دنیا روشی شناخته شده می باشد. امروزه در آمریکا بیش از 95% از جراحی های درمانی فتق اینگوینال و ونترال با استفاده از مش های بیولوژیک انجام می شود و در سایر کشورها نیز این روند روبه رشد می باشد.

برای درمان فتق شکم یا مغبنی به صورت گسترده از مش فتق یا مغبنی استفاده میشود. میزان تراکم و سایز منافذ این مش ها قابل تنظیم است. مش های دوبعدی و سه بعدی را میتوان با استفاده از مونوفیلامنت ها تولید کرد.

رباط های نساجی:

یکی از جدیدترین روش های درمان رباط های آسیب دیده، استفاده از رباط های حلقوی بافته شده است. این رباط ها با فن آوری خاص و ماشین آلات بسیار پیشرفته تولید میشود. طرح نهایی محصول و ابعاد آن با توجه به نیاز های فردی و درمان موردنیاز آن متفاوت است.

پارچه تصفیه خون:

از جمله منسوجاتی که برای ریه های مصنوعی، اکسیژن سازهای خون و مبدل های حرارتی به کار میرود پارچه های حلقوی است. این منسوجات شامل پارچه‌های غشایی هستند که با حلقه به هم متصل شده اند.

گرافت رگ و شریان بافتنی:

بیماری های قلبی و عروقی از شایعترین علل مرگ و میر محسوب می شوند. در زمینه درمان این بیماری ها یکی از جراحی های متداول پزشکی جایگزینی قسمت مسدود و یا باریک شده ی شریان ها است و در حال حاضر بهترین پیوند عروقی مربوط به پیوند اتوگرافت است

گرافت های عروقی حلقوی تاری نیز در طی جراحی قلب و عروق برای جایگزینی شریان ها و رگ های آسیب دیده استفاده می شود. این منسوجات با استفاده از مواد مصنوعی ساخته می شوند و در طرح ها و قطرهای مختلف تولید میشود.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/26oz

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *