میکروالیاف

میکروالیاف به الیاف مصنوعی نازکتر از یک دنیر یا دسی تکس، یعنی حتی نازکتر از یک رشته ابریشم و یک تار مو اطلاق میشود. برای تهیه ی این الیاف معمولا از پلیمرهایی مثل پلی استر، پلی آمیدها (مثل نایلون، کولار، نومکس و غیره)، پلی پروپیلن و یا ترکیبی از آن ها استفاده میشود. کاربرد نهایی و خصوصیت مورد انتظار از پارچه تولید شده، مثل نرمی، جذب یا دفع آب، خاصیت الکترواستاتیک، قابلیت فیلتراسیون و غیره تعیین کننده ی مواد اولیه ی انتخابی برای تهیه ی این پارچه است.

از میکروالیاف معمولا برای تولید حصیر، پارچه های تخت باف و گرد باف، تهیه پوشاک، وسایل منزل، فیلترهای صنعتی و محصولات تمیز کننده استفاده میشود.

میکروالیاف به دلیل داشتن خاصیت ویکینگ و الاستیسیته ی خوبی که دارند، گزینه ی بسیار مناسبی برای تهیه ی لباس های ورزشی هستند. از طرفی این الیاف به دلیل نرم بودن، برای مصارفی نظیر لباس زیر نیز استفاده میشوند.

با نگاهی به سطح مقطع عرضی این الیاف، دلیل عملکرد بسیار خوب آن ها در تمیز کردن و نظافت مشخص می شود. میکروالیاف به دلیل اینکه دارای سطح مقطع ستاره مانند و شیاردار هستند، نسبت به لیفی مثل پنبه که سطح مقطع دایره ای (لوبیایی شکل) دارد جذب بالاتری دارند. مزیت دیگر میکروالیاف نسبت به پنبه که هنگام تمیز کردن سطوح بسیار اهمیت دارد، عدم پرزدهی آن است. این ویژگی به دلیل استفاده از فیلامنت های مداوم (continuous) در تولید آن هاست.

شما زمانیکه یک پارچه تولید شده از میکروالیاف را شستشو میدهید، نیازی نیست در مورد پرزدهی آن به دیگر پارچه ها نگران باشید. توصیه میشود به منظور حفظ کیفیت لباس تهیه شده از این الیاف، آن را کمتر به وسیله ی ماشین لباس شویی بشویید و در خشک کردن آن به موارد مطرح شده در لیبل لباس دقت کنید.

میکروالیاف به دلیل اینکه حتی از یک رشته ابریشم و تار موی انسان هم نازک تر هستند، در هنگام تمیز کردن سطوحی مثل اتومبیل، شیشه عینک، پنجره و غیره باعث ایجاد خراش نمی شوند.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/rfx5

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *