نخ BCF

نخ BCF

الیاف مصنوعی به گروهی از الیاف نساجی گفته می‌شود که معمولا در طبیعت وجود ندارند ولی ممکن است ریشه طبیعی داشته باشند.

بافت‌دهی یا تکسچرایزینگ شامل مجموعه عملیاتی است که در آن الیاف مصنوعی مانند نایلون، پلی استر، آکریلیک و نظیر آن، ویژگی هایی را به دست می‌آورند که به الیاف طبیعی مانند پشم، پنبه، ابریشم و غیره نزدیک می‌گردند به این معنی که از نظر جنس، ظاهر و نوع بافت به الیاف مناسب برای تولید منسوجات، تبدیل می‌گردند.

الیاف نساجی مصنوعی شامل الیاف اکریلیک، الیاف پلی پروپیلن، الیاف پلی‌آمید(نایلون)، الیاف پلی استر میباشد.

نخ های پلی پروپیلن تکسچره شده  با عنوان نخهای BCFشناخته می شوند.نخهای BCF جزء نخهای حجیم می باشند که دارای حجم زیاد بوده و از خاصیت فنریت برخوردار نمی باشند. این نخها برای تولیداتی مثل نخ کاموا، روفرشی، خامه قالی، کفپوش، رومبلی و منسوجات دیگر که به نخهای با حجم زیاد و ضریب پوشانندگی بالا احتیاج داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرند.

هر یک از انواع الیاف فوق دارای مزایا و معایبی هستند. با این حال استفاده از الیاف BCF در تولید فرش ماشینی رو به افزایش است.الیاف مورد استفاده در تولید نخ فرش ماشینی عبارتند از “نخ جزئی یا Staple” و “نخ پیوسته یا BCF” که کوتاه‌شده‌ی عبارت «Bulk Continuous Filament» میباشد. تفاوت این دو نوع الیاف در طول آن‌ها است.استفاده از نخ BCF در تولید فرش ماشینی سبب می‌شود محصول نهایی پرزدهی نداشته باشد. زیرا الیاف استفاده شده پیوسته هستند و خارج شدن آن از میان تار و پود فرش به آسانی ممکن نیست. به علاوه چنانچه نخ‌های BCF هیت‌ست شوند، نرمی و پایداری آن نیز افزایش می‌یابد.

شاید به نظر برسد پلی پروپیلن به دلیل خصوصیات ضعیف، نباید مورد مصرف قرار بگیرد اما قیمت در بازار امروزحرف اول را میزند و قیمت پائین پلی پروپیلن عامل اصلی گسترش مصرف آن است. کشور ایران به خاطر وجود انرژی و نفت در بخش تولید نخ BCF و مواد اولیه آن مزیت های بسیاری دارد. مزیتی که ترکیه کاملاً فاقد آن است. ایران برای تبدیل شدن به یک کشور قدرتمند در این زمینه شانس بزرگی دارد.

صادرات نخ BCF:

گروه بازرگانی بازار نخ و الیاف ایران مفتخر است که یاری دهنده شما در امر تامین و صادرات نخ بی سی اف در نمرات مختلف می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/pnsb

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *