افزایش 30 درصدی تولید پنبه در مصر

افزایش 30 درصدی تولید پنبه در مصر

در طول چندین سال گذشته، صنعت پنبه ی مصر به عنوان یکی از ارکان های اساسی در اقتصاد این کشور مطرح بوده است. نرمی، استحکام و دیگر ویژگی های مطلوب پنبه ی مصری باعث شده است محصولات تولید شده از آن از کیفیت بالایی برخودار باشند. از جمله ویژگی های بارز پنبه ی مصری می توان به ظرافت بالا که اجازه ی تولید نخ هایی ظریف را فراهم میکند، استحکام بالا که منجر به افزایش استحکام محصول نهایی میگردد، جذب رطوبت بالا، درخشندگی، زیردست بسیار نرم، خلوص بالا و غیره اشاره کرد.

همزمان با گرامیداشت روز جهانی پنبه در 7 اکتبر خبرگزاری های مصر اعلام کردند تولید پنبه در این کشور در سال 2021 حدود 30 درصد افزایش داشته است و از جمله دلایل آن را افزایش تقاضای جهانی پنبه دانستند.

این افزایش 30 درصدی سطح زیر کشت پنبه در مصر را به 1.6 میلیون هکتار (هر هکتار  45.02 کیلوگرم) رساند.

به گفته ی دپارتمان کشاورزی آمریکا (USDA)، انتظار میرود سهام جهانی پنبه تا پایان امسال به دلیل کاهش سهام چین، با کاهش 5 درصدی به 86.7 میلیون عدل ( هر عدل 170 کیلوگرم) برسد.

کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش از اکتبر 2020 تا سپتامبر 2021 حدود 88452.58 تن پنبه از مصر وارد کرده اند.

یکی از گریدهای با کیفیت پنبه مصری Giza 45 است. این پنبه یکی از ظریف ترین، بلندترین و مستحکم ترین الیاف پنبه با یکنواختی 88.5 را دارد. در مجموع 6 نوع لیف با گرید Giza وجود دارد که می توان آن ها را در دو دسته ی کلی قرار دارد:

  • الیاف با طول بلند: در این دسته گریدهای Giza 86, Giza 89 و Giza 90 قرار دارد. در این دسته الیافی با طول حدود 33 میلی متر و با قطر 3-4.9 قرار دارند. این الیاف کیفیت بسیار بالایی داشته و تاحدی از برند شناخته شده ی آمریکایی Supima کیفیت بالاتری دارد.
  • الیاف با طول بسیار بلند: گروه دوم شامل Giza 87, Giza88, Giza 45 است. Giza 45 در زمره ی با کیفیت ترین پنبه ها با قطر 95 میکرونر قرار دارد. از دیگر ویژگی های این لیف می توان به استحکام بالای آن که حدود 44.3 گرم بر تکس است و تمیز و سفید بودن آن اشاره کرد. برداشت این پنبه با دست انجام میشود.

این پنبه در مناطقی بسیار نزدیک به رود نیل رشد می کند و بنابراین به لحاظ شرایط آب و هوایی، رطوبتی و غیره شرایط بسیار مساعدی دارد. این لیف به دلیل داشتن چنین شرایطی به صورت کم تولید شده و بنابراین قیمت بالایی دارد. با این وجود درخواست برای آن بالا بوده و حتی گاها تقاضای مازاد به وجود می آید و این امر نیز در افزایش قیمت آن اثر گذار است. به طور معمول قیمت Giza 45 5 برابر قیمت الیاف پنبه ی معمولی تولید شده در مصر است.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/3mu1

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *