­­چشم انداز بازار پنبه (7 سپتامبر 2021)

بازار پنبه جهانی

 

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

  • افزایش نرخ پنبه در هند همچنان ادامه دارد. در ماه آگست نرخ پنبه در حدود 5 درصد افزایش داشته است.
  • افزایش تقاضای جهانی پنبه، عدم توازن میان عرضه و تقاضا و افزایش سهام پنبه همگی نشان دهنده ی بهبود صنعت پنبه در دنیاست.
  • پاکستان انتظار تولید 5 میلیون عدل پنبه را در فصل جاری در سیند دارد.

 

قیمت نخ پنبه FOB (قیمت درِ کارخانه) در هند

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 7 سپتامبر 2021 را نشان میدهد:


پاکستان

  • ایجاد تعادل در بازار تجارت پنبه: در بازارهای محلی پاکستان حجم تجارت پنبه ثابت باقی ماند. نرخ پنبه بر 13900 روپیه بر مندی ثابت باقی ماند. همچنین نرخ معامله ی پلی استر بر 222 روپیه بر کیلوگرم بود. تحلیلگران بازار پنبه در پاکستان، دلیل کم بودن حجم بازار پنبه را بارش های فراوان در مناطق دارای پنبه به ویژه سیند و پنجاب دانستند. نرخ پنبه در سیند بین 13500-14000 روپیه بر مندی بود در حالیکه در پنجاب چیزی بین 13800 تا 14100 معامله شد.
  • نگرانی پنبه کاران پاکستانی از حمله ی آفات به محصولات خود: پنبه کاران پاکستانی همچنان نگران حمله ی آفات به محصولات خود هستند. به گزارش دپارتمان کشاورزی پاکستان، حمله ی آفات به 96000 هکتار از باتیندا و65000 هکتار از منسا که دو شهر بزرگ تولیدکننده ی پنبه در این کشور هستند تایید شده است. پنبه ی BT که نوعی پنبه ی اصلاح شده است در برابر آفات آمریکایی مقاومت دارد اما گزارشات دو سال اخیر از ماهاراشترا، گجارات و پنجاب نشان میدهد این نوع پنبه در برابر آفت حلزون صورتی مقاومتی ندارد.
  • افزایش احتمالی تولید پنبه تا 46 میلیون عدل در فصل جدید: پاکستان انتظار تولید 3.5 میلیون عدل پنبه را در شهر سیند و 4.5 میلیون عدل را در شهر پنجاب دارد.

 

بنگلادش

  • صادرات پوشاک بنگلادش با افزایش 14% در ماه آگست به 38 میلیارد دلار رسید: به دنبال کاهش 11 درصدی صادرات پوشاک بنگلادش، میزان صادرات پوشاک این کشور در ماه آگوست نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، 14 درصد افزایش داشت و به 3.38 میلیارد دلار رسید که البته این رقم از مقدار پیش بینی شده یعنی 3.71 میلیارد دلار کمتر است. به جز جوت و کالاهای تولیدی از آن، سایر صنایع نظیر کشاورزی، چرم و محصولات وابسته، منسوجات خانگی، منسوجات خاص، پلاستیک ها، صنایع پزشکی و غیره بهبود قابل توجهی را تجربه کردند.

 

هندوستان

  • افزایش نرخ پنبه در هند همچنان ادامه دارد. در ماه آگست نرخ پنبه در حدود 5 درصد افزایش داشته است. فصل برداشت پنبه در هند تقریبا به پایان رسیده است. بارندگی مناسب و شرایط آب و هوایی مساعد امسال باعث شده است انتظار افزایش 10 تا 20 درصدی بازده پنبه وجود داشته باشد. مسئولین نه تنها انتظار محصول بیشتر بلکه انتظار محصولی با کیفیت تر را نیز دارند.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/gc6q

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *