الیاف اکریلیک و مُداکریلیک

الیاف اکریلیک و مداکریلیک هر دو الیاف مصنوعی سنتز شده از مونومر اکریلونیتریل هستند با این تفاوت که حداقل 85 درصد وزنی الیاف اکریلیک را واحدهای اکریلونیتریل تشکیل داده اند درحالیکه در الیاف مد اکریلیک کمتر از 85 درصد و بیشتر از 35 درصد وزنی را واحدهای اکریلونیتریل تشکیل داده اند. این تفاوت محتوای شیمیایی، بر فرآیند رنگرزی آن ها موثر است.
جدول زیر برخی از تفاوت های این دو لیف را نشان میدهد:

الیاف اکریلیک و مُداکریلیک

معموال الیاف اکریلیک و مداکریلیک به صورت استیپل تولید می شوند و برای تولید نخ های حجیم الیافی باخاصیت جمع شدگی متفاوت را با هم ترکیب می کنند. سطح مقطع این الیاف شکل نامنظم دارد و قابلیت تولید در دنیرهای مختلف را دارند.
از الیاف اکریلیک با توجه به شباهتی که به لحاظ نرمی، زیردست و گرمی به الیاف پشم دارند، در مصارفی مانند تولید پتو، جوراب بافی، ژاکت، تولید نخ های گردبافی و غیره استفاده میشود.
الیاف مداکریلیک معموال برای کاربردهایی که نیاز به دوام حرارتی باال دارند استفاده میشوند و بنابراین با توجه به این ویژگی و نیز چگالی کمی که دارند گزینه ی مناسبی برای تهیه ی لباس ها و تجهیزات محافظ در برابر شعله هستند. یکی از ویژگی های بسیار جالب الیاف مداکریلیک، مقاومت آن ها در برابر قوس الکتریکی است. از این الیاف در فیلترها، اسباب بازی ها، تولید پارچه های صنعتی، روکش غلتک های رنگ و غیره نیز استفاده میشود.

 

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/3k83

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *