بررسی روند تغییرات قیمت الیاف در سال 2020:

در بیستمین سالگرد چاپ The fiber year  نتایج و پیشرفت‌های مطلوبی حاصل شده که طبق گزارش زیر اعلام شده است:

از جمله موارد مهم آن می‌توان به یک تمایز مشخص بین تولید الیاف و میزان وارد شده به صنعت نساجی اشاره کرد. نتایج حاصل از مصارف سال گذشته نکات کلیدی درباره روند تولید الیاف و مصرف آن در صنعت ارائه می‌دهد. همچنین باید به میزان مصرف الیاف در منسوجات بی‌بافت نیز توجه کرد چرا که در حال حاضر عرضه جهانی پارچه‌های بی‌بافت گسترش یافته که تقریبا یک کیلوگرم بر ظرفیت تقاضای سرانه نساجی را برآورده می‌کند.

درحالیکه هرسال این مقاله در ماه می منتشر می‌شد، شیوع ویروس کرونا باعث شد انتشار این گزارش تا ماه ژوئن به تعویق افتد. در حال حاضر این گزارش می‌تواند آنچه که شما از روند بازار انتظار دارید پیش‌بینی کند.

در ماه‌های اخیر با توجه به تولید عمده مواد بهداشتی و پزشکی و وسایل حفاظت فردی باعث شد تمرکز صنعت نساجی به منسوجات مقابله با شیوع ویروس کرونا منتقل شود که این موضوع به احتمال زیاد تا سال 2021 بر زندگی روزمره ما تاثیر خواهد گذاشت. طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول، رشد جهانی در سال 2019 از 5/3 درصد به 9/2 درصد کاهش یافته است. در این میان کاهش تقاضا در برخی صنایع مانند خودروسازی بیشتر دیده می‌شود.

عامل مهم دیگر که تغییرات سالانه میزان الیاف ورودی به صنعت نساجی برای گردباف، تخت‌باف و بی‌بافت‌ها را توصیف می‌کند، تغییرات موجودی است که از منابع رسمی اعلام می‌شود. داده‌های جهانی پنبه به دو بخش تولید و مصرف تقسیم می‌شود. این در حالیست که داده‌های دقیق جهانی برای میزان تولید و مصرف الیاف بشرساخت به طور دقیق مشخص نیست.

پویایی در تولید حاصل از فعالیت‌هایی است که از سال 2000 انجام شده است و در برخی موارد مانند سال 2003 و 2016 برخلاف نرخ رشد منفی مشاهده شده در پایین دست، حجم تولید روند افزایشی داشته است.

سومین مورد تاثیرگذار به میزان مصرف نهایی توسط خرده‌فروشان مربوط می‌شود از این گروه نمی‌توان آمار جهانی دقیقی داشت چرا که بسیاری از آن‌ها قابل شناسایی نیستند. از طرفی میزان استفاده از لباس‌های دست دوم  به میزان درآمد کشورهای مختلف بستگی دارد. واردات کالاهای دست دوم برای کشورهایی که درآمد بالایی دارند ناشی از این تفکر است که مصرف کنندگان در چنین کشورهایی معمولاً توانایی خرید لباس جدید را ندارند. صادرات کالاهای دست دوم نیز پیشنهاد نمی‌شود، زیرا به طور معمول بر مصرف فعلی نساجی تأثیر نمی گذارند، مگر اینکه میزان تجارت قابل توجه باشد.

شرط دیگری که بر سطح آمار جهانی تأثیر می گذارد ناشی از تغییر در موجودی الیاف بشرساخت(مصنوعی) است زیرا هنوز هیچ گونه اطلاعات جهانی برای انواع الیاف پرمصرف مانند پلی استر، نایلون و ویسکوز موجود نیست. به همین منظور از تولید کنندگان عمده دعوت شده است تا داده های خود را با The Fiber Year GmbH به اشتراک بگذارند،البته به صورت محرمانه با آنها برخورد خواهد شد تا سطح دقت در گزارش ما را بهبود بخشند.

پارچه های بی‌بافت Spunlaid با سرعت متوسط بیش از 8٪ در قرن گسترش یافته و از سال 2000 حدود 5 میلیون تن پارچه بی‌بافت حاصل از پلیمر اضافه شده است. در چندماه اخیر نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، استفاده از پارچه‌های  SMS (spunbond / meleltblown / spunbond) ، برای استفاده در ماسک‌های پزشکی افزایش یافته است.

ستون بعدی “The Fiber Year” داده های جهانی و گزارشی از روند الیاف در سال 2020 را ارائه می دهد، که با منتشر شدن این مقاله، ما نیز جدیدترین اخبار الیاف را در سایت www.iranyarn.ir در اختیار شما قرار خواهیم داد.

منبع: www.thefiberyear.com

مطالب مرتبط:

بررسی تاثیر کرونا بر قیمت جهانی پنبه

تغییرات قیمت نخ پنبه در سال 2020

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/texw

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *