عدم تأثیر آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در بازار شب عید

عدم تأثیر آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در بازار شب عید

 

به اعتقاد مهندس محمد مروج- رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تأثیر چندانی بر بازار شب عید پوشاک نخواهد گذاشت. وی ادامه داد: مصرف‌کنندگان باید بدانند که در ساختمان پلاسکو بنکداری، پخش و توزیع پوشاک داخلی و خارجی انجام می‌شد و این فرآیند تولید در محل‌های دیگر کماکان ادامه دارد.

مهندس مروج در گفتگوی اختصاصی خود با نساجی نیوز یادآور شد: در اعداد و ارقام فعالیت‌های کسبه پلاسکو، غلو و بزرگ‌نمایی‌های بسیاری صورت می‌گیرد و تأثیری بر افزایش قیمت پوشاک شب عید نخواهد داشت البته امکان سوء‌استفاده از شرایط بحرانی فعلی برای افراد سودجو وجود دارد. رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در مورد تعیین حقوق و دستمزد نیروی کار در سال آینده هم گفت: معمولاً از دی ماه هر سال، مذاکرات پیرامون حقوق و دستمزد پایان سال صورت می‌گیرد اما در نهایت روزهای آخر سال کار به چانه‌‌زنی می‌رسد و دستمزد حداقل اعلام می‌شود. امسال نیز مذکراتی انجام شده که دستمزدهای منطقه‌ای یا دستمزدهای رشته‌ای مدنظر قرار گیرد اما تمام این موارد پیامدهای منفی و موافقین و مخالفین بسیاری خواهد داشت.

دبیرکانون عالی کارفرمایان گفت: به اعتقاد من امسال نیز، مانند سال‌های گذشته، بحث حقوق و دستمزد به روزهای پایانی سال کشانده شود و معمولاً طرف چانه‌زنی دولت و کارگران خواهد بود؛ زیرا دولت کارفرمای بزرگی است و کارفرمایانی که انجمن نساجی نمایندگی بخشی از آنها را برعهده دارد؛ حداکثر 20 درصد در این زمینه تأثیر دارند. مروج به صراحت مخالفت خود را با دستمزد منطقه‌ای و رشته‌ای اعلام کرد و گفت: این امر موجب جابجایی نیروی کار به شکل بسیار غیرمنطقی خواهد شد. برای مثال تصور کنید که حقوق نیروی کار در یک استان، چندبرابر بیشتر از استان دیگر باشد؛ طبعاً کارگران ترجیح می‌دهند راهی استانی که حقوق بیشتری پرداخت می‌کند؛ بشوند و این خود معضلات دیگری را به همراه خواهد داشت. در مورد دستمزد رشته‌ای نیز همین اختلال به وجود می‌آید و شاهد انباشت نیروی کار در رشته‌های ‌خاص می‌شویم!

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/o1s5

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *