اسم و مشخصات انواع پارچه ( قسمت چهارم)

اسم و مشخصات انواع پارچه

اسم و مشخصات انواع پارچه

فوتر:

همان نَمَد که نوعی بافته سنتی و ضخیم است و با پشم تولید می‌شود. در فرانسه به آن فوتر می‌گویند. برای لباس های زمستانه استفاده میشود.

اسم و مشخصات انواع پارچه

ژاکارد :

همه پارچه‌هایی که طرح آنها از روند بافت پارچه شکل گرفته است. پارچه ژاکارد نوعی بافت است که می‌تواند از طیف گسترده‌ای از الیاف بافته شود. از جمله این الیاف می‌توان به کتان، ابریشم، پنبه، پشم و الیاف ترکیبی اشاره کرد که محبوب‌ترین آنها ژاکارد ابریشمی و ژاکارد پنبه‌ای است. مشخصه عمده پارچه‌های ژاکارد طراحی آن است که به جای چاپ یا گلدوزی روی آن داخل پارچه بافته می‌شود. به همین دلیل برخی از انواع ژاکارد، دورو و با طرح منها در پشت پارچه هستند.

اسم و مشخصات انواع پارچه

ریون:

ماده‌ی اولیه‌ی ریون، سلولز است. سلولز از لینتر پنبه و یا خمیر چوب درختان مخروطی مانند سرو و کاج و مشابه آنها به دست می‌آید. برای تهیه‌ی ماده‌ی اولیه‌ی ریون لازم است سلولز الیاف کوتاه پنبه یا چوب به دقت بازیابی گردد. به این ترتیب با انجام یک سری عملیات شیمیایی در چندین مرحله، سلولز طبیعی به لیف ریون تبدیل می شود. بنابراین، ریون جزء الیاف سلولزی بازیافتی محسوب می شود.

مش: نوعی بافت برای پارچه و دیگر مواد است که دارای حفره‌های درشت است.

اسم و مشخصات انواع پارچه

مخمل:

نوعی پارچه کرکی است که از ابریشم، پنبه، کتان یا پشم بافته می‌شود. مخمل به علت دشواری ساخت و تولید، معمولا جزء پارچه‌های اشرافی و لوکس محسوب می‌شود؛ گرچه با پیشرفت فناوری روز، تولید آن هزینهٔ کمتری پیدا کرده‌است. صفت «مخملی» اشاره مستقیم به لطافت و نرمی این نوع پارچه دارد و منظور از آن «به نرمی مخمل» است.

اسم و مشخصات انواع پارچه

ساتن:

در حقیقت ساتن و مخمل روش بافت پارچه را مشخص می کنند. برای بافتن ساتن ، سطح پارچه ای که مشاهده می کنید . دارای نخ های بسیار طویلی است که همگی رو به یک سمت دارند . این نخ های پود حدوداً ۴/۱ اینچ یا بیشتر روی سطح قرار می گیرند. و سپس در پارچه فرو می روند. این روش باعث می شود. تا پارچه شکل ابریشمی و نرم پیدا کند.

اسم و مشخصات انواع پارچه

جهت مطالعه سایر مقالات مرتبط با اسم و مشخصات انواع پارچه از لینک زیر استفاده نمایید:

سایت ایران­یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/2067

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *