نخ دوخت (قسمت دوم)

نخ دوخت

همزمان با بهره گیری از نخ دوخت در تولید پوشاک متداول، نخ های دوخت در صنایع نیز کاربرد بسزایی دارند. همچنین پوشاک صنعتی از دیگر کاربردهای این نخ ها است.

برای مثال پوشاک ورزش های حرفه ای مانند رانندگان مسابقات رالی، کوهنوردان و غواصان را می توان نام برد. نخ های دوخت به صورت معمول، در سوزن چرخ خیاطی با سرعت 140-160 کیلومتر بر ساعت در زمان دوخت حرکت می کنند. این سرعت می تواند باعث کاهش استحکام نخ بین 2 الی 32% می شود. دلیل این کاهش استحکام، اصطکاک بین نخ ها و بخش های مختلف ماشین دوخت است. به همین دلیل، بررسی نخ دوخت پیش از خرید آن، جهت تطابق با کاربرد موردنظر، از اهمیت زیادی برخوردار است.

در صنعت پوشاک، بازرسی نخ دوخت شامل بررسی و راستی آزمایی اتیکت یا لیبل اطلاعات کالا و نیز توانایی دوخت نخ می شود. در صنایع پوشاک، لیبل نخ شامل شماره های تجاری که یک سیستم کاملاً مشخص و پذیرفته شده است، می باشد. شماره درج شده روی اتیکت، نمره نخ را مشخص می کند. در حقیقت به نمره نخ دوخت نگارش شده به اصطلاح شماره تیکت یا ticket number، گفته می شود. آزمایشات زیر جهت تشخیص شماره تیکت انجام می شود:

  1. نمره نخ
  2.  ازدیاد طول نخ
  3. تعادل یا balance
  4. تاب نخ
  5. تناسیتی نخ
  6. تعداد لاهای نخ

جهت بررسی قابلیت دوخت یک نخ، سه پکیج از نخ را به صورت تصادفی از لات برمی دارند و به اندازه 100 یارد دوخت انجام می دهند. تکمیل صورت گرفته روی نخ، تراکم بسته نخ، رنگ نخ،پیچیدن نخ روی بسته و سایر خصوصیات، از دیگر مواردی است که در این بازرسی مد نظر قرار می گیرد.

جهت مطالعه سایر مقالات مرتبط با نخ دوخت از لینک زیر استفاده نمایید.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/z16a

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *